• #Uppvarvningen

    Vi skapade en programserie som engagerade tusentals personer som öppnade upp sina hjärtan och plånböcker för en god sak.

  • Göteborgsvarvet 

    & Ung Cancer

    Vi skapade en programserie som engagerade tusentals personer som öppnade upp sina hjärtan och plånböcker för en god sak.

Idéstorm producerade tillsammans med Göteborgsvarvet en ny programserie som hette ”Uppvarvningen”. Serien programleddes av Stephan Wilson, till förmån för Ung Cancer.


Målet med programserien var att inspirera till mer motion och samtidigt bidra till en god sak. Under 20 veckor kunde löpare och publik vara delaktiga i satsningen. 
Programledaren och producenten Stephan Wilson skulle under seriens gång träna till att ta sig an Göteborsvarvet på 21,1 km.
 
Utöver episoderna på Facebook fick man följa med Stephan på hans resa via inlägg, videodagböcker och Facebook live. På resan träffade han också några av alla de unga som tvingas leva med cancer i sina liv, unika möten med värme, skratt och tårar. Programserien engagerade och resulterade i över en miljon kronor till Ung Cancers viktiga arbete. Nedan kan du ta del av ett litet urval av scener från serien.