• Experimentkampen

    Idéstorm fick i uppdrag att utveckla ett underhållande YouTube-projekt för Tom Tits Experiment.

  • Experimentkampen

    Idéstorm fick i uppdrag att utveckla ett underhållande YouTube-projekt för Tom Tits Experiment.



  • Experimentkampen

    Idéstorm fick i uppdrag att utveckla ett underhållande YouTube-projekt för Tom Tits Experiment.


Experimentkampen är ett tävlingsprogram i list och vetenskap med glädje i fokus. 


Programserien resulterade i två säsonger. Innan första säsongen arbetade vi upp ett koncept som var som en Experimentverkstad. Det konceptet blev nominerat till reklamtävlingen 100-wattaren. 

Året efter bytte vi inriktning till ett tävlingsprogram där deltagare fick söka till programmet. Idéstorm formatutvecklade programmet Experimentkampen. Varje avsnitt programleds av Markus Granseth och går ut på att två lag möts i olika dueller inom naturvetenskap. De som lyckas bäst har chans att vinna en heldag på Tom Tits Experiment för sig och hela sin klass. Nedan följer ett smakprov från finalen av Experimentkampen 2019.